Kocham podróże - zarówno dalekie, jak i te bliskie.. To dzięki nim i poznanym ludziom odkrywam to co niezwykłe i niezapomniane ..

Cudowne smaki i zapachy nowych potraw!
Zawsze uwielbiałam eksperymentować, godzinami wczytywać się w kucharskie księgi.

Teraz jednak, kiedy mam możliwość przemierzania świata wraz z jego tysiącem potraw - z ogromną przyjemnością smakuję je,
następnie powracam do nich - już w domowym zaciszu..


Zapraszam serdecznie do mojego stołu!

sobota, 30 stycznia 2010

Soczyste ciasto czekoladowe..


Dzień spędzony w gronie przyjaciół, to dzień pachnący ciastem..

Niespodziewanie wizytę zapowiedzieli moi dobrzy znajomi..

Kiedy goście nadchodzą w domu musi pachnieć ciastem!!

Była to wyśmienita okazja aby zacząć realizować jedno z moich słodkich postanowień :)

W czasie świąt, zostałam obdarowana przez naszą dobrą znajomą - magiczną księgą ciast czekoladowych!! Wszystkie (a jest ich 91) wyglądają tak smakowicie, iż postanowiłam sukcesywnie wypiekać jedno, po drugim :)

Dziś rozpoczęłam mój czekoladowy korowód..
Wybrałam soczyste ciasto czekoladowe:

150g mlecznej lub gorzkiej czekolady
4 jajka
250g masła lub margaryny
200g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
szczypta soli
200g mąki
30g mąki ziemniaczanej
30g kakao
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3-4 łyżki rumu lub mleka


Zanim rozpoczniemy pieczenie ciasta, należy drobno pokruszyć czekoladę, aby później tak przygotowaną dodać do gotowej masy.

Przygotowanie masy czekoladowej, rozpoczynamy od zmiksowania masła lub margaryny, tak aby uzyskać jednolitą, puszystą masę. Następnie dodajemy cukier oraz sól. Po czym kolejno 4 żółtka.

W oddzielnym naczyniu mieszamy mąki, kakao oraz proszek do pieczenia, po czym w dwóch porcjach (jak podaje autor), dodajemy do masy maślanej, na przemian z rumem lub mlekiem. (ja dodałam swoją nalewkę z suszonych owoców, na bazie rumu).

Ostatecznie dodajemy ubite białka oraz kawałki czekolady, które delikatnie rozprowadzamy z masą. Przełożone do formy ciasto, pieczemy około 60min. (Po 15 min, należy zrobić podłużne nacięcie).


Upieczone i wystudzone, smarujemy polewą czekoladową!



Ciasto, rzeczywiście jest soczyste i naprawdę pyszne - dzięki kawałkom czekolady, smakowicie rozpływa się w ustach :)

Polecam!!

5 komentarzy:

  1. Nautilus is producing Bowflex methods for around 20 years as of the composing,
    and these programs are particularly well-liked.

    Feel free to visit my web-site; Report abuse

    OdpowiedzUsuń
  2. Moreover the web market is a lot more competitive.

    My web blog; rubber dumbbells sale

    OdpowiedzUsuń
  3. Nonetheless, this has cause several trainers crossing the line of
    their qualifications.

    My webpage :: adjustable dumbbells

    OdpowiedzUsuń
  4. Residence gyms usually are not some magic panacea, although - you still really need to display up for each exercise and make progressive gains
    within the volume of weight you may lift to develop muscle and burn up bodyfat.


    Also visit my page Suggested Studying

    OdpowiedzUsuń
  5. I every time spent my half an hour to read this website's articles or reviews everyday along with a cup of coffee.

    Also visit my web-site No2 maximus review

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.