Kocham podróże - zarówno dalekie, jak i te bliskie.. To dzięki nim i poznanym ludziom odkrywam to co niezwykłe i niezapomniane ..

Cudowne smaki i zapachy nowych potraw!
Zawsze uwielbiałam eksperymentować, godzinami wczytywać się w kucharskie księgi.

Teraz jednak, kiedy mam możliwość przemierzania świata wraz z jego tysiącem potraw - z ogromną przyjemnością smakuję je,
następnie powracam do nich - już w domowym zaciszu..


Zapraszam serdecznie do mojego stołu!

wtorek, 13 października 2009

Sztuka prostoty - papryka faszerowana..


Wczorajszego wieczoru, zaczytana w "Sztuce prostoty" Dominique Loreau - postanowiłam następnego dnia - czyli dziś, wprowadzić w życie słowa autorki - prawda wręcz oczywista, aczkolwiek z niewiadomych względów, czasem dla nas zbyt trudna do realizacji!
"Naucz się być szczęśliwa dla samej siebie: gotować, uprawiać ogród, zbierać plony, upiększać swoje mieszkanie, myśli..."

Zadziwiające jakie to proste, prawda?!

..wracając do słów D. Loreau - postanowiłam ugotować coś jesiennego, smacznego - wizualnie pięknego :)
Nie jestem pewna, czy i Wy podzielacie mój zachwyt - jednak moje kolorowe papryki urzekły mnie swoją kolorystyką niezmiernie!

Smakowały nam bardzo.. a dodam jeszcze, że znów ugotowałam zupę marchewkową - dodałam tym razem troszkę więcej imbiru - naprawdę pychotka!! Bez dwóch zdań, zadurzyłam się w tej zupie ;)

A papryki - słoneczne, pyszne i pachnące - zainspirowała mnie do zrobienia ich An-na, która inspiruje mnie niejednokrotnie, kiedy nachodzi mnie ochota przygotowania czegoś "niecodziennego"!
Ja przygotowałam paprykę faszerowaną ryżem wraz z niewielką ilością mięsa mielonego, doprawione ziołami, zmieszanymi z żółtym serem. Zapieczoną podobnie jak u Anny, w sosie pomidorowym.

Papryki zapiekane według przepisu Anny:
8 -9 niewielkich papryk lub 5 dużych, przekrojonych na pół
70 dkg mielonego mięsa wieprzowo-wołowego
1 torebka ryżu ugotowanego na pół-miękko
1 cebula
1 duże jajo
pęczek koperku
2 ząbki czosnku
1 łyżka vegety lub innej warzywnej przyprawy
sól
pieprz
kilka łyżek wody dla rozrzedzenia farszu

Sos pomidorowy szybki:
350 ml gestego przecieru pomidorowego
200 ml wody
cebula
2 ząbki czosnku
kilka łodyd tymianku, koperku lub bazylii
listek laurowy
2 łyżki oleju
kostka rosołowa lub vegeta do smaku (opcjonalnie)
szczypta cukru
Mięso mielone dobrej jakości, z przewagą wieprzowego, dokładnie wymieszać ze startą na tarce cebulą, ryżem, surowym jajem, drobno posiekanym koperkiem i przyprawami.

"Papryki umyć, odciąc czapeczki (1/4 wysokości ) lub przekroic na pół, wyciąc gniazda nasienne i białe błony. Nadziać przygotowanym farszem, założyć "czapeczki"i odstawic na moment.

W szerokim rondlu posmażyć czosnek z cebulą, zalać przecierem pomidorowym i wodą (jeśli mamy domowy dość rzadki przecier, nie dodajemy wody tylko łyżkę koncentratu pomidorowego do smaku). Dodać w całości łodygi tymianku i koperku (albo bazylii, jeśli ktoś woli), listek laurowy, szczyptę cukru, kostkę rosołową, następnie ustawić ciasno obok siebie papryki i dusić pod przykryciem 35 - 40 minut, aż papryki zmiękną, ale nie rozpadną się. Nie wolno dusić zbyt długo, bo skórka z papryki zacznie odstawać i nie będzie smaczna. Sos tymczasem odpowiednio zgęstnieje i będzie miał intensywny smak."
Pozdrawiam Was serdecznie!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.